You become responsible, forever, for what you have tamed

OM SUPREME PHARMATECH

VI ÄR ETT AV DE FÖRSTA FÖRETAGEN I VÄRLDEN INOM NANOTEKNIK

Microscope
Liposoma_v2

Veterinäravdelningen för Suprim Pharmatek, även känd som Suprim Pharmavet, är ett av ett fåtal bioteknikföretag i världen, som utvecklar och tillämpar liposomal nanoteknik inom industriella volymer inom veterinärmedicin och för veterinärernas behov runt om i världen. Företagets produktionsanläggningar täcker över 10 000 kvadratmeter och är delvis soldrivna. Produktionsprocessen automatiseras så mycket som möjligt och uppfyller helt GMP -standarden (En ordentlig industriell praxis).

Människor och djur har ett häpnadsväckande antal liknande sjukdomar. Bioteknologiska forskare och veterinärer måste nu arbeta tillsammans och se till att forskningsresultat snabbt utbyts för att hitta nya läkemedel för både människor och djur. Det är viktigt att förstå att det inte finns något botemedel som passar alla för alla kroniska sjukdomar. Ofta tar behandlingen lång tid och kräver upprepade besök hos veterinären. Men rätt och lämplig vård av husdjur kan säkerställa ett långt, bekvämt och lyckligt liv, även om husdjuret har ett allvarligt eller svårt medicinskt tillstånd.

VI IMPLEMENTERAR LIPOSOMAL NANOTEKNIK INOM VETERINÄRMEDICIN

Liposoma
pet-nano_products

Nu förvandlas marknaden för veterinärtillskott snabbt till marknaden för nanotillskott, och Supreme Pharmatek spelar en ledande roll i denna process. Nanoteknik är ett revolutionerande steg i utvecklingen av läkemedels- och livsmedelsindustrin. Liposomer kan påverka lösligheten för de inkapslade aktiva ingredienserna, samt skydda de aktiva ingredienserna från nedbrytning, och till och med säkerställa leveransen av den aktiva substansen till en specifik plats i kroppen. Det orala liposomleveranssystemet har förmågan att kringgå magsystemet och leverera näringsämnen till celler och vävnader i nästan samma mängd som ursprungligen togs. Liposomer är de mest lovande bärarna för tillförsel av näringsämnen till celler på grund av deras förmåga att cirkulera länge i blodet och riktad leverans till önskad plats.

Nano -ingredienser av naturligt ursprung kommer snart att spela en viktig roll i vardagen för hela mänskligheten och husdjur, särskilt hundar och katter. Nanoteknik används redan vid utveckling och produktion av vacciner och cancerläkemedel. Det finns vissa spekulationer om att liposomal nanoteknik kommer att bli det dominerande leveranssystemet för läkemedel och naturliga aktiva ingredienser i slutet av detta decennium.

Supreme Pharmatek använder patenterad nanoteknik för att producera nästa generations kosttillskott för hundar, katter och andra husdjur. Veterinära nanobiologiska kosttillskott för husdjur kan vara avgörande för integrativ medicin och som en förebyggande åtgärd för många sjukdomar. Vi går alltid framåt trots den långa kampen för våra husdjurs hälsa.

VI FRÄMJAR ANVÄNDNINGEN AV PROBIOTIKA I VETERINÄRMEDICIN

Microscope1
foodstuff

Precis som hos människor, ligger det mesta av kattens och hundarnas immunitet i deras matsmältningskanal. Det är mycket viktigt att behålla en balanserad mängd bra bakterier där, eftersom det är en av nyckelfaktorerna för att hålla ditt husdjur friskt. Ett sätt att bibehålla denna balans är att lägga till probiotika i ditt husdjurs kost – fördelaktiga bakterier som hjälper till att reglera inte bara matsmältningskanalen, utan också hundar och kattars allmänna hälsa.

Probiotika är levande mikroorganismer som kräver höga produktionsstandarder. Supreme Pharmatek har de högsta standarderna för tillverkning av probiotika av högsta kvalitet med lång hållbarhet.